Australië- Straddie, Burleigh Heads & Springbrook

7 april 2019 - Springbrook National Park, Australië

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik van mij heb laten horen. Met mij gaat alles helemaal top.

Op stage zit ik goed op mijn plek. Het team is nog altijd leuk. Er wordt hard gewerkt maar daarnaast ook hard gelachen. Om te voorkomen dat ik te slim word zijn er een hoop andere dingen die ik doe naast studeren. Met de verschillende mensen die ik hier heb ontmoet maak ik veel leuke en onverwachte dingen mee.

Door de week worden er veel

dansjes

Pre borrel voor studentenavondWeer een avondje in the valleyAls Maddie danst, danst iedereen #ons eigen feestje maken

drankjes

Avondje valleyDrankje drinken met LouiseDrankje

en andere activiteiten gedaan.

Lekker met de meiden #Aussie BoysAvondje poolenEven zwemmen voor het feestje weer begint

In de weekenden is het tijd voor tripjes.

Op zondag vertrok ik  samen met Jipke naar North strandbroke island.
Na een uurtje met de trein en 45 minuten op de boot ruilden wij het levendige Brisbane in voor het rustgevende eiland 'Straddie'. We begonnen met de North Gorg Walk. Hier genoten wij van het helder blauwe water en de prachtige natuur.

StraddieStraddie islandStraddieHoi kangoeroe

S'middags kwamen wij wat bekende studenten tegen uit Brisbane en brachten wij de dag samen door op het strand.

Toen wij wilde gaan avondeten stonden de kangaroes al op ons te wachten. Wij aten op het gras kijkend naar de zonsondergang in de zee. Met de kangaroes die het beeld af en toe 'verstoorden' konden wij de dag niet beter afsluiten.

Ik wil ook even mijn shine momentje

Afgelopen weekend vertrok ik op zaterdag naar Burleigh Heads. De dag begon rustig aan op het strand met een ijsje in de hand.

Burleigh heads

S'middags gingen wij  Burleigh Heads verkennen en aanschouwden wij een bruiloft die op het strand plaatsvond. Tijdens de zonsondergang hadden wij weer een goede spot gevonden.

Burleigh headsBurleigh heads

Samen met Hilde bleef ik overnachten in surfers paradise. Toen de zon onder was gingen wij snel douchen en een burger eten. Er stond vanavond een kroegentocht op het programma. Dit was een goede manier om een beeld te krijgen van het uitgaansleven in Surfers. We hadden al snel 2 Nederlandse vrienden gemaakt die zondag wel met ons mee wilde naar springbook national park.

Aangezien het park niet met het openbare vervoer te bereiken is, besloten wij s'nachts nog een auto te boeken voor de ochtend erna. Toen wij net wilden boeken zat er per toeval een jongen naast ons met een eigen auto die het wel zag zitten om mee te gaan naar springbrook. Na al dat gefeest hadden wij weinig vertrouwen in dat de mannen vroeg klaar zouden staan voor een hike. We besloten te gaan slapen, dan zullen we het morgen wel zien.

En daar stond meneer, op de afgesproken tijd, klaar voor vertrek. Toen 5 minuten later ook nog de 2 Nederlandse jongens aankwamen lopen keken hilde en ik elkaar verbaasd aan.

Daar reden we dan, met onze net gevormde groep door de bergen opweg naar het Springbook nationale park.

Onderweg naar springbrook

De groep klikte meteen erg goed met elkaar. Onderweg vertelde wij elkaar wat we al allemaal hadden meegemaakt in Australie, zongen we mee met onze afspeellijst en keken we naar het uitzicht.

Springbrook national park

Even geen stad of strand maar lekker de natuur in. We deden 4 uur over de hike van 4 km genaamd the purling Brook fall. We namen veel pauzes om rotsen te beklimmen of naar het uitzicht te kijken.

Springbrook national parkSpringbrook national parkSpringbrook national park

De hike bracht ons naar een prachtige waterval waar wij onze lunch aten.

Springbrook national parkSpringbrook national parkGroepsfoto

Na onze hike waren wij heel wat inside jokes verder. Op de terugweg konden wij niet meer stoppen met lachen. Deze dag was van het begin tot het einde perfect. Ik baalde dan ook dat de dag alweer voorbij was. We namen afscheid en iedereen vervolgde zijn eigen weg.

Springbrook national park

Nu ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig naar Melbourne. Het is nu Easter break en dat betekend tijd om op vakantie te gaan!

Ik houd jullie op de hoogte.

Dikke kus Lotte

1. Marijn:
    Veel plezier Lot!😍
  2. Trudi van der:
    18 april 2019
    Vakantie??? Ik lees niet anders dan vakantie verhalen van jou. Nou lieverd zo te lezen gaat het echt goed met jou! Dat had je een paar jaar geleden ook niet kunnen denken dat je nog eens zo'n hike zou maken. Maar wat een super land om je op deze manier na het werken zo te kunnen ontspannen! Ben benieuwd naar het vervolg! Liefs en dikke knuffel, Trudi
  3. Houbies:
    Geweldig Lotte, prachtige avonturen. Groetjes de Houbies
  4. Marie-Therese & Joop:
    Lotte,

Geweldige verhalen en geniet van de natuur.
    By the way, hoe gaat het met het onderzoek!!

Volgens mij ben je ons allemaal warm aan het maken voor een bezoek aan Australië.

Groetjes Joop & family
  5. Gon:
    Hoi Lotte,
    Fijn om weer wat te horen!
    Opnieuw een prachtig verhaal en erg leuk om de foto's van je belevenissen te bekijken!
    Wat een onvergetelijk avontuur en tussendoor zelfs nog tijd voor je stage-onderzoek....
    Je bent een kei in multitasken volgens ons.
    Fijne Paasdagen en blijf genieten!!!!!!!!!!!!
    Liefs, Rien & Gon
  6. Patrick Hochstenbach:
    19 april 2019
    Hang Loose Lotti,your language is going well I think ?
    Allready Holiday,no time to waste,lets go thunderbirds!
    Whatever it takes!!
    Groetjes uit Sunny Klumme...
  7. Esther:
    22 april 2019