Australië- Rugby & St. Patricks Day

28 maart 2019 - Fortitude Valley, Australië

Zaterdag ochtend vertrok ik op de fiets naar de David Park Market in West End. Ineens hoorde ik veel muziek en lawaai. Een parade met zingende mensen die verkleed waren kwam langs. Wagens en kinderen die snoep uitdeelde passeerde de straat. Blijkbaar was het Sint Patrick`s Day, de nationale feestdag van Ierland. De Ieren behoren tot de eerste Europeanen die zich vestigde in Australië. Omdat 30% van Ierse afkomst is, wordt deze dag gevierd om de Ierse tradities en gebruiken in Australië te behouden. Zo was 'carnaval' heel onverwachts toch nog op mijn pad gekomen.

St. Patrick's DaySt. Patrick's DaySt. Patrick's Day

Op de markt kocht ik samen met Louise en wat andere studenten groenten en fruit. Na de lunch op de markt vertrok ik naar Thea. Samen met haar huisgenoten dronken wij verse munt thee met honing dat ik net op de mark gekocht had.

The Davies Park MarketThe Davies Park Market

Hierna liepen wij naar de Gallery of Modern Art in South Brisbane. Het was een erg groot museum met indrukwekkende kunstwerken. Veel dingen riepen herinneringen bij mij op.

Gallery of modern art

Gallery of modern artGallery of modern artGallery of modern art

Na het museum fietste ik snel naar huis voor mijn derde afspraak die dag. Jipke stond al op mij te wachten, eten en door naar de rugby club. Ik heb inmiddels de Spaanse fysiotherapeut van een Australisch rugby team leren kennen. Deze avond had ik afgesproken om naar een wedstrijd te komen kijken. Rugby is erg populair in Australië, een wedstrijd moest ik tijdens mijn verblijf dan ook zeker gezien hebben.

Rugby wedstijd

Na de wedstrijd was het tijd om met de mannen op stap te gaan. Het was al snel duidelijk dat wij met rugbyers en niet met dansers op stap waren. Nadat er aardig wat biertjes doorheen waren gegaan verplaatste de groep zich alsnog naar de dansvloer. Voor ik het doorhad was het 4 uur s`nachts. Nog even naar de Mac Donalds en dan snel naar huis.Gelukkig waren mijn huisgenoten ook op stap geweest. Zondag brachten wij met zijn allen door op de bank.

Op stage krijg ik steeds beter door hoe alles werkt. Ik ben erg druk bezig waardoor de tijd snel voorbij gaat. Toen ik op vrijdagavond de klok half 8 aangaf besefte ik dat ik al 12 uur aan het werk was. Na een lange dag met goed resultaat liep ik tevreden het weekend in. Mijn huisgenoten hadden een paar vrienden uitgenodigd die mee zouden gaan op stap. Toen ik klaar was met douchen stond echter heel de woonkamer vol met mensen. Het weekend werd goed ingeluid met ons eigen huisfeestje.

HuisfeestjeHuisje volHuisfeest

Om 2 uur verplaatsten het gezelschap zich naar het uitgaansgebied. Hier dansten wij door totdat de zon opnieuw opkwam. Eenmaal thuis maakte ik met een groepje ontbijt terwijl de rest nog even ging zwemmen. Mijn horloge gaf opnieuw half 8 aan. Na 12 uur werken en 12 uur feesten was het tijd om te gaan slapen.

Om 15:00 uur moest ik alweer op de universiteit zijn voor het Sint Patricks festival. Vanaf hier vertrokken wij met 4 bussen van de internationale studenten vereniging en de volleybalclub naar een bierbrouwerij. Hier werd vooral gesocialized, spellen gespeeld en onbeperkt bier en cider gedronken. Ik besloot de afterparty dit keer over te slaan.

Sint Partick festival

Dit was mij het verhaal wel weer,

tot de volgende keer!

Doei.

Kus Lotte

1. Trudi van der:
    28 maart 2019
    Hey Lotte wat heerlijk om te lezen en te zien dat je zo geniet! Toch wel fijn om even te genieten van een iets ander soort carnaval. Jouw dagen zitten wel gigantisch vol gepland zeg, is het niet met je werk dan wel met feesten. Pfff hoe hou je het vol! Maar gelijk heb je hoor lekker genieten als het kan. Tot je volgende verhaal lieverd! Liefs Trudi
  2. Vroompjes:
    28 maart 2019
    Wat maak je allemaal mee zoveel indrukken en dan rugby kijken hoe hou je nog tijd over veel plezier daar verder xxx
  3. Dick:
    28 maart 2019
    Zo te lezen is het een groot feest, met af en toe nog werken, Lekker genieten van de dagen dat het gaat, feesten. Liefs Dick
  4. Gon:
    28 maart 2019
    Hoi feestbeest, goed dat je al je belevenissen opschrijft en lardeert met leuke foto's.
    Wat een prachtige herinneringen bouw je zo op, het leven in Australië is één groot feest.
    Daar kun je je later bij het teruglezen weer lekker bij verkneukelen.
    Wij kijken al weer uit naar het vervolg, veel plezier en pluk de dag!!!!!!
    Liefs, Rien & Gon
  5. Jesse:
    29 maart 2019
    Zo ik heb even 4 verhalen bijgelegen. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Het lijkt wel verdacht veel op een bestuursjaar..

Veel plezier de komende tijd en ben benieuwd naar je nieuwe ervaringen.

Bella Ciao
  6. Jesse:
    29 maart 2019
    Zo, ik heb de laatste 4 verhalen gelezen en ben weer helemaal bij! Wat een mooie ervaringen, stiekem wel een beetje jaloers. Ik
    moet wel zeggen, het lijkt verdacht veel op een bestuursjaar... Haha

Geniet nog van alle mooie momenten.

Groetjesssss