Australië- Mijn eerste week in Brisbane!

25 januari 2019 - Brisbane, Australië

Op vrijdag ochtend ging ik op pad om een Australisch telefoonnummer en bank account te regelen. Toen ik op de terugweg aan een voorbijganger vroeg waar de dichtstbijzijnde supermarkt was, liep ze gezellig met mij mee terwijl ze eigenlijk de andere kant op moest. Ze vertelde mij alles over de stad en was erg geïnteresseerd in wat ik hier deed. Toen ze hoorde dat ik een student was bracht ze mij naar de ALDI. Eenmaal thuis aangekomen besloot ik aan het zwembad te gaan liggen om bij te komen van mijn jetlag. s `Avonds kwam Jipke (vriendinnetje van de studie die hier al 2 maanden woont) bij mij eten.

Zaterdag werd ik om half 5 s `ochtends wakker met een enorme jetlag. Jip had het geniale idee om kangoeroes en koala’s te gaan spotten. Ondanks dat ik mijn ogen amper open kon houden besloot ik met haar mee te gaan. Ik had al snel een medepassagier gevonden die wel toegaf aan zijn jetlag.

Eerste koala gespot

Het was een heerlijke dag waarbij we veel koala`s zagen en in het gras tussen de kangeroes zaten.

Chillen met mijn nieuwe vriend.

We besloten om de dag af te sluiten aan het zwembad met een heerlijke pizza. Aan het zwembad genoten we van de laatste zonnestralen.

Dagje afsluiten met Jip aan het zwembad.

Zondag ging ik met een groep van ongeveer 20 Nederlanders naar de South Bank. Dit is een aangelegd strand midden in de stad waar je gratis gebruik van mag maken.

South bank midden in Brisbane.

We gingen uiteten en deden hierna nog een drankje aan het water.

Drankje doen bij south bank

Maandag begon voor iedereen de werk week weer, maar niet voor mij. Het was dan ook de eerste ochtend waarop ik mij afvroeg: wat doe ik hier eigenlijk? Ik besloot om naar het zwembad te gaan. Hier ontmoette ik een Nederlandse man die ook in dit complex woont. Hij woont al erg lang in Brisbane dus hij vertelde mij alles over de stad en de feestjes die ik zeker niet moest missen. S`avonds waren mijn huisgenootjes weer terug en keken we samen een film.

Dinsdag besloot ik om de stad te gaan verkennen. Ik maakte een wandeling over de brug en pakte de ferry terug. Het valt mij op dat arm en rijk erg dicht naast elkaar leeft. Er liggen hier erg dure gebouwen terwijl 50 meter verderop zwervers op de straat zitten. Echter is er geen verschil te merken in hoe de verschillende mensen met elkaar omgaan. Iedereen groet elkaar en help waar die kan. Toen ik terugkwam besloot ik te gaan zwemmen. Hier ontmoette ik een meisje van Brisbane die hier ook net is komen wonen. S`Avonds kwam Jip eten en keken we samen een film.

Omgeving verkennen, met de ferry naar de overkant.

Woensdag hadden mijn huisgenoten een dag vrij en besloten we met zijn alle naar surfers paradise te gaan. Het was een heerlijk dagje aan het strand.

Surfers paradise met huisgenootjes.

Donderdag ben ik naar de bibliotheek gegaan om nog wat voorbereidend werk voor mijn stage te doen. Hier ontmoette ik een Spaanse student die Engels aan het leren was. Tijdens de pauze vroeg hij mij hoe je een aantal woorden uitsprak. Waarschijnlijk spreekt die arme Spanjaard nu nog gebrekkiger Engels.

Om half 9 begon de salsa avond waar ik in mijn eentje naar toe ging. Toen ik binnenstapte in de club waar het was keek ik mijn ogen uit. Het zag er prachtig uit en alles was tot op de puntjes afgewerkt. Met grote bars, kroonluchters en grote banken waarop je kon zitten.Ik ging boven zitten en keek uit op de dansvloer die om half 9 al helemaal vol stond. Nog geen 3 minuten later kwam er al iemand naar mij toe en werd ik geïntroduceerd aan zijn vriendengroep. Nadat wij samen een cocktail gedronken hadden besloot de groep om mij wat clubs te laten zien.

Toen ik bij de 2e club naar de wc ging kwam ik terecht in de make-up room.  Ik keek verbaasd rond waarop het meisje uit Brisbane moest lachen.  Ik nam plaats en werd opgemaakt, ook werden mijn haren gekruld (dit wordt hier gratis gedaan).

Je haren laten krullen in de club kan hier gewoon.

Op mijn weg naar huis besloot ik om verschillende clubs binnen te gaan om een kijkje te nemen. Opeens stond ik midden in een Hard Rock café waar iedereen volledig uit zijn dak ging. De muren zaten vol met graffiti en er waren pooltafels waar je kon poolen.
In de laatste club waar ik naar binnen wandelden zaten er overal mannen alleen, omringt door halfnaakte vrouwen. Oeps, ik was in een stripclub beland. Ik besloot snel om te draaien en terug te lopen naar mijn appartement, dat 50 meter van de uitgaansstraat ligt.

Het was een zeer geslaagde avond. Vanavond ga ik met Jip en een Belgisch meisje opstap. Ik ben benieuwd wat er vanavond op ons te wachten staat.

Liefs,

Lotte

1. Vroompjes:
    25 januari 2019
    Wat een verhalen,verheugen ons op de volgende verhalen
  2. Richard:
    25 januari 2019
    Wow , drukke maar vooral een gezellige week , zo te lezen !
  3. Dick:
    25 januari 2019
    Eén hele drukke week achter de rug en veel indrukken opgedaan, lekker ontspannen en bijkomen van een Jetlag. Het werk komt nog, nu even genieten.

Liefs Dick en Trudi
  4. Heleen:
    25 januari 2019
    Geweldig Lotte, geniet ervan!
  5. Annemarie:
    "Waarschijnlijk spreekt die arme Spanjaard nu nog gebrekkiger Engels." hahahaha
  6. Riny van den hurk:
    25 januari 2019
    Nou zeg, ziet er allemaal goed en gezellig uit !! Geniet ervan !
  7. Trudi van der:
    25 januari 2019
    wow Lotte het begint al goed je eerste week. Al veel indrukken opgedaan en nieuwe mensen leren kennen. Als je in het uitgaans leven een aankondiging ziet van de Australische Toby dat is mijn favoriete zangeres/band in Februari komt ze weer in Boskoop. Zeker de moeite waard om daar eens naar te gaan luisteren. Tjonge en dan van Koala's en kangoeroes naar salsa , hardrock naar een striptent hahaha ik zie je daar al staan. nou lieverd als ik dit zo lees red jij je eigen wel maar laat ons maar gerust mee genieten....heerlijk. liefs van Trudi
  8. Esther:
    hahahaha fantastisch!!
  9. Nicole:
    25 januari 2019
    Wat een geweldige week heb jij achter de rug! Blijf vooral genieten van alles wat er op je af komt
  10. Gon:
    26 januari 2019
    Een prima start van je avontuur in Australië!! Lachend je verslag van de eerste week wel 2x gelezen en ook voorgelezen aan Rien. Een goed begin is het halve werk. Succes met je stage, maar dat gaat vast en zeker lukken met zo'n blij ei als jij. Geniet en ga ervóór!
    Liefs van Rien & Gon
  11. Jo:
    26 januari 2019
    Hahahaha arme Spanjaard,

Goeie foto's Lotteke kijk nu nog meer uit naar je vlog.

Jolo x Jo
  12. De Valiesjes:
    27 januari 2019
    Jeweldig Lotte! Echt iets voor jou om die striptent 👯 binnen te wandelen!
    😘