Australië- Zoo; Home of the Crocodile hunter

23 juli 2020 - Beerwah, Australië

Steven Erwin, ook wel bekend als ‘The Crocodile Hunter’ is wereld beroemd door zijn populaire TV-shows waarin hij het opneemt tegen gevaarlijke dieren zoals krokodillen en slangen. Tijdens zijn gewaagde avonturen wist hij zijn kijkers met zijn typische Australische slang en sappige uitspraken te vermaken.

DSC_5708

Steve stond voornamelijk voor het beschermen van wilde dieren. Met zijn verdiende geld kocht hij stukken land op in o.a. de eilanden Fiji en Vanuatu, VS en australie waar hij natuurparken van heeft gemaakt om het wild te beschermen. Daarnaast was hij eigenaar van een dierentuin in het Australische Beerwah. In de dierentuin zijn er verschillende kweekprogrammas om dieren die met uitsterven bedreigd worden te redden.

In 2016 overleed Steven op 44 jarige leeftijd door een steek in zijn borst van een pijlstaartrog tijdens opnames in de Great Barrier Rief. Steve wordt herinnerd als een held. Zijn vrouw en twee kinderen runnen de dierentuin nu, waar het redden van wilde dieren word voortgezet.

In de dierentuin volgden we onze weg door de African Savannah en Zuid-Oost Azië.

DSC_6017DSC_58950494E736-6927-4033-86D3-86F4DC197D10

Daarnaast aanschouwden we de typisch Australische dieren.

kangoeA129ADDA-7DA8-4452-8586-F4996E0D6120242B9D49-E073-448D-9891-A125A42DCF65

Krokodillen staan in dit park centraal. In het park zijn er veel krokodillen te bewonderen, de grote zoutwater krokodillen trokken mijn aandacht. In het Crocoseum aanschouwden wij een krokodillen show. Toen de presentator een voet in het water zetten, had de krokodil hem binnen een aantal seconde bereikt. De krokodil verplaatst zich erg snel door het water, en zeker in trouble water is het onmogelijk om dit te zien aankomen.

krokie

Het was erg indrukwekkend om deze dierentuin met een toch wel bijzonder verhaal te bezoeken.

DSC_5505DSC_5512DSC_5745
Lotte

1. Monique en Ron:
    23 juli 2020
    the crocodile hunter is inderdaad gedood door een vreedzaam dier. Bizar als je zag welke risico's hij vaak nam. Nog veel plezier toegewenst.
  2. Trudi van der:
    23 juli 2020
    Ja het verhaal van de crocodile hunter zit nog vers in het geheugen. Wat mooi dat zijn gezin het voortzet. Het waren ook altijd machtige programma's van hem en we keken er graag naar. Nou meis jij vermaak je nog prima daar lees ik, dus geniet er nog maar goed van! Liefs en een dikke knuffel. Trudi
  3. Houbies:
    24 juli 2020
    Geweldig Lotte, die Australische dieren. Take care en have fun mate (of is "mate" alleen voor jongens? wat is dan de vrouwelijke "mate"?
    The Houbies