Australië- Stage & Coolangatta

17 februari 2019 - Coolangatta, Australië

Mijn eerste twee weken stage zitten erop. Ik woon 800 meter van het bedrijf af dus ik loop elke ochtend in de zon naar mijn stage. De eerste twee weken bestonden vooral uit introductie waardoor ik veel over het bedrijf te weten kwam. De technieken en software die hier gebruikt worden begin ik steeds beter te begrijpen (waar je erg gave dingen mee kan doen!).

Het team waarin ik zit is klein en iedereen werkt aan zijn eigen onderzoek onder leiding van een supervisor. Samen hebben we mijn opdracht besproken. Omdat ik zelf zolang ziek ben geweest van het Epstein-Barr virus staat de opdracht erg dicht bij mij. Dit maakt het extra leuk en interessant om over oplossingen na te denken. Voor het onderzoek dat ik ga doen ga ik ook mijn eigen bloed gebruiken. Vrijdag ochtend is er bloed geprikt. s`Middags ging ik er meteen mee aan de slag. Ik heb de cellen die ik nodig heb geïsoleerd en bij een veilige temperatuur opgeslagen. Het bloed is geregistreerd en ligt klaar voor mijn (en ook andermans) onderzoek. Nu ben ik officieel een bloeddonor voor de wetenschap!

Mijn supervisor praat en lacht veel waardoor er een levendige sfeer in het team blijft. Ondanks dat er hard gewerkt wordt zit ik hier in een relaxte omgeving. Iedereen neemt de tijd om mij dingen uit te leggen waardoor ik elke dag met een hoop nieuwe informatie thuis kom. Je deelt je werktijden zelf in, langer door gaan of een keer eerder naar huis is geen enkel probleem.

Naast het werken moet er natuurlijk ook ontspannen worden. Een weekend surfen in de Gold Coast in het plaatsje Coolangatta samen met Belgische Elise stond op de planning. Twee dagen brachten wij onze tijd door op het strand met onze surfplank.

CoolangattaCoolangattaCoolangatta

Door het gat in de ozonlaag bij Antarctica zijn de UV-percentages hier erg hoog. Om te voorkomen dat wij binnen een paar minuten verbrand zijn lopen wij er vooral zo bij.

CoolangattaCoolangatta

Onder in het hostel waar wij sliepen was er een club. Vanwege de geluidsoverlast moesten wij ''helaas'' weer op stap. We kwamen s`avonds terecht in een bar met live music. Achterin de bar was er een donkere ruimte waar allemaal jongeren hun eigen techno feestje vierden. Boven was er een metal band waar de vreemdste figuren uit hun dak gingen. Het was een aparte bar waar wij wederom een mooie avond beleefden.

Toen we op de weg naar huis in de file terecht kwamen werden wij wel erg opvallend bestudeerd door de auto naast ons. Toen we keken werd er vrolijk gezwaaid en even later verscheen er een nummer op het raam. We konden het natuurlijk niet laten om te bellen. Het was een groep studenten op weg terug naar hun studentenstad Brisbane. We besloten om een week later met zijn allen wat te gaan drinken.

Wat drinken in de stad, dansles, beerpong, avondje poolen. Ik krijg hier mijn avonden wel om. Als ik niet weg ga doe ik leuke dingen met mijn huisgenoten. Ik woon alleen maar met meiden die net zo gek zijn als ik. Samen eten, zwemmen, sporten, een film kijken of een karaoke avond. Er wordt in ons appartement vooral veel gelachen. Dit weekend gaan wij samen op stap.

Gekke huisgenootjes

Veel groetjes aan jullie allemaal.

Tot de volgende keer maar weer.

Doei,

Lotte

1. Simon:
    17 februari 2019
    Kei leuk en interesant meid genieten daar en heel veel succes met je onderzoek🧐
  2. Trudi van der:
    17 februari 2019
    Hoi Lotte wat heerlijk om weer wat van je avontuur te lezen. Nou zelfs je stage lijkt een feestje te worden maar wel heel interessant (vind ik) om te lezen over het onderzoek wat je met je eigen bloed gaat doen. Ja en lekker ontspannen in het weekend hoort er bij kan je jezelf weer op laden voor je volgende werk week. Wat fijn dat je in zo'n vrolijke omgeving terecht bent gekomen. geniet er maar van en laat ons van afstand mee genieten. Dikke kus Trudi
  3. Monique en Ron:
    17 februari 2019
    Klinkt niet verkeerd daar onder de evenaar. Gelukkig Amuseren jullie je blijkbaar goed. P.s. Lukt het een beetje met een supervisor die veel praat?
  4. Vroompjes:
    17 februari 2019
    Spannend om je eigen bloed te onderzoeken zo te lezen heb je genoeg te doen
    Veel plezier
  5. Patrick Hochstenbach:
    17 februari 2019
    Hang Loose Down Under, have a drink on me Lotti...
  6. Dick:
    17 februari 2019
    Wat fijn dat je in een team zit waar je je gelijk in thuis voelt. Ook bijzonder dat je zelf bloeddonor bent voor je opleiding en onderzoek. Vooral veel blijven genieten van je vrije tijd en dan lekker genieten. Succes

Van hieruit en dikke knuffel, Dick
  7. Marina Havinden:
    17 februari 2019
    Just an amazing experience and adventure!!! We are so proud of you!!! Love from all Havinden’s.... Simon says,’ oh a chatty supervisor... Lotte will fit in well 🤣😂 xxxxx
  8. Gon:
    17 februari 2019
    Je bent een bofkont, een stage op jouw lijf geschreven en ook je eigen bloed om te onderzoeken. En veel vrienden en vriendinnen om optimaal te genieten van je vrije tijd! Super, het zit wel goed met jou... we kijken al weer uit naar je volgende belevenissen.
  9. Gon:
  11. Jo:
    Proud of you!!!!!joo
  12. Nina:
    Hey Lotte!

Het klinkt allemaal zo tof! Vooral die onverwachte dingen zoals het telefoonnummer herken ik helemaal, heerlijk. En zo te horen bevalt de stage ook prima. Geniet ervan

X Nina
  13. Ronald:
    22 februari 2019
    Hoi lotte zit het net te lezen zo te horen amuseer je je wel kijk goed uit wij gaan zo twee dagen de woestijn in groetjes vanuit egypte ronald maureen
  14. Nicole:
    4 maart 2019
    Lieve Lotte,

Wat een gave stage plek zoals jij het beschrijft! Het lijkt me dus ook erg interessant! Tja en leuke dingen doen in je vrije tijd hoort er natuurlijk bij! Geniet vooral van alles......dan geniet ik van je verhalen en foto’s.
    Liefs Nicole