Australië- Tour guide in Brissie!

11 juni 2019 - Brisbane, Australië

Precies twee dagen had ik de tijd om mijn ouders een beeld te geven van Brisbane. Om een mooi overzicht van Brisbane te laten zien besloot ik te beginnen bij Mount Coot-tha. Hier heb je een 365 graden view waar je de skyline van Brisbane kan bekijken. Ook zie je de kronkelende rivier door de stad stromen.

Mount Coot-thaMount Coot-thaMount Coot-tha

Een Uber bracht ons naar de voet van de berg waar wij een wandeling maakten door de prachtige botanic gardens van Mount Coot-tha.

Mount coot-tha botanic gardenMount coot-tha botanic gardenMount coot-tha botanic garden

Mount coot-tha botanic gardenMount coot-tha botanic garden

Natuurlijk stond de Australische sport rugby dit weekend op het lijstje. S'middags keken wij een wedstrijd waar wat Australische vrienden van mij in spelen en konden wij zien hoe het andere team werd ingemaakt.

Na de wedstrijd was het tijd om de stad vanaf het water te bekijken. We stapten op de boot en maakte een rondvaart van 1,5 uur wat ons naar eatstreet bracht. Hier sloten wat vrienden van mij aan en lieten we zien hoe feest vieren in Australie eraan toe gaat. Ik had daarnaast nog even mijn momentje of fame met iemand uit de band.

Opweg naar eatstreetEat streetEatstreet #FAME

Eat streetOpweg naar Eatstreet

Zondag was het een zonnige dag. In de ochtend gaf ik een rondleiding door het gebouw waarin ik woon en liet ik mijn stage plek zien.

Hierna fietsten wij langd de rivier naar New Farm.

Dagje fietsen in BrisbaneNew farm park

Na de lunch fietsten we naar het centrum, waar we de botanic gardens bezochten, een markt en taartjes aten in het midden van de stad.

CentrumTaartjes eten in het centrumMarkt

S'avonds fietsten we langs West End naar South Bank. We haalden mexicaans en aten dit op in het strand midden in de stad. We liepen langs het water terug naar de Valley wat een perfect beeld gaf van  Brisbane in het donker. Mooi, schoon, warm en verlicht.

Southbank Onder de lichtkoepel van SouthbankBrisbaneBrissie verlicht

We sloten af aan het water bij voor mij een geliefde plek genaamd Fellons.

Afsluiten bij Fellons

Een goed beeld heb ik kunnen geven van de stad waarin ik woon. Het was leuk om dit aan mijn ouders te kunnen laten zien.

Ik heb genoten van de afgelopen 1,5 week.

Tot in Nederland Pa en Ma.

1. Trudi van der:
    11 juni 2019
    Wat zullen ze ook van "jouw" stad genoten hebben en als ouders toch wel heel fijn als je ziet waar je kind zijn tijd door brengt, en voor jou heerlijk om ze iets van jouw leven te kunnen laten zien. Fijn dat jullie van elkaar genoten hebben en wij er van mee mochten genieten. Maaar…. nu weer aan het werk Lotte!! Liefs Trudi
  2. Monique en Ron:
    11 juni 2019
    Lotte het was geweldig om te zien waar je zo lang verblijft. Het geeft ook een goed gevoel om te zien hoe je geniet in Brisbane.
  3. Vroompjes:
    geniet nog van Brisbane
  4. Dick:
    11 juni 2019
    Ik sluit me aan bij Trudi het wordt inderdaad toch wel eens tijd dat je gaat werken, de verhalen die ik lees is toch veel feesten, eten en drinken (geintje). geniet zolang het kan en gaat. Liefs