Australië- Thomas Brisbane River

4 maart 2019 - Brisbane, Australië

De stad en de rivier hebben zijn naam te danken aan Thomas Brisbane, die in 1823 gouverneur was van de staat nieuw-zuid-wales. Ik woon 300 meter van de Brisbane rivier af waar ik vaak te vinden ben. Het is een erg levendige plek en het bruist er van de gezelligheid. Lopend langs het water kijk ik mijn ogen uit en kom ik steeds in een andere omgeving terecht. Van natuurgebieden, parken en de haven tot barretjes en restaurantjes.

Natuur aan de rivierFruit sapjePark leven

Met Elise en Jip zijn we een dag langs de rivier gefietst. Tijdens onze tocht genoten wij van een prachtig uitzicht. We bezochten parken en verschillende buurten langs de rivier.

Story bridgeBrisbane RiverTOCH?

Ook tijdens de late uren is het aan de rivier niet stil. Met een groepje studenten gingen wij eten en drinken met uitzicht op de verlichte story bridge. Toen ik een drankje ging bestellen werd er aan de andere kant van de bar naar mij gezwaaid. Ik moest even schakelen voor ik doorhad wie het ook alweer was. Ik werd herkent door mensen uit Brisbane! Toen drong het pas echt tot mij door dat dit voor de komende tijd mijn thuis is.

Story BridgeDrinking under the Bridge

De zomervakantie in Australië is inmiddels voorbij. Het nieuwe collegejaar moet natuurlijk gevierd worden. Na 3 uur kreeg ik een bericht van Ollie waar ik nu eigenlijk uithing. Op het feestje natuurlijk! Ik had inmiddels een grote groep meiden ontmoet van over de hele wereld. Het klikte al snel met deze groep waarmee ik mijn avond wel om kreeg.

In het weekend deed ik mee aan de studenten kroegentocht. We begonnen na de lunch.  Er zijn hier nogal wat kroegen die we allemaal gezien wilden hebben. Omdat studenten niet kunnen plannen gingen we tot de late uurtjes door.

Kroegentocht

Na al dat gefeest moet er ook uitgerust worden. Zondagmiddag was het tijd voor de grote internationale studenten picknick. Iedereen nam eten van zijn eigen land mee. Aan de rivier brachten wij de dag vooral etend en kletsend door.

Met de groep meiden die allemaal internationale studenten zijn ondernemen we zo nu en dan een activiteit. Samen zwemmen in Southbank of een drankje doen op een terras. In het weekend vertrokken wij met ongeveer 13 personen naar eatstreet. Hier zijn 180 kleurrijke containers te vinden met allemaal hun eigen speciale gerecht. De gerechten komen van over de hele wereld en we aten alles door elkaar. Naast het eten is er ook een hoop entertainment (zie filmpjes). Net zoals de heenweg gingen wij terug met de ferry en keken we dit keer vanaf het water naar de verlichte stad.

Eat streetEat streetEat street

Mijn eerste maand stage zit er alweer op en is voorbij gevlogen. Op vrijdag na mijn stage ga ik vaak aan het zwembad liggen. Hier druppelen dan langzaam de mensen binnen die bijkomen van hun werk/ studie week. De muziek en drankjes volgen al snel om het begin van het weekend te vieren. Omdat hier ook mensen op vakantie komen is er vooral in het weekend een erg leuke sfeer. Af en toe loopt het uit op een zwembad feestje.

Door de vele indrukken die ik hier opdoe vergeet ik snel wat ik allemaal gedaan heb. Afgelopen weekend had ik koorts en voelde ik mij niet helemaal lekker. Ik besloot een avondje niks te doen. Ik ging op het dakterras liggen waar ik kon afkoelen door de harde wind. Dit was de eerste keer dat thuis wel heel ver weg voelde. Ik las de 2 boekjes die als verrassing in mijn tas zaten waar familie en vrienden in hadden geschreven (bedankt allemaal daarvoor). Na dit gelezen te hebben en een langde nacht kon ik er weer tegenaan!

Geen carnaval voor mij dit jaar.

Maar toch.

Dikke ALLAAAAFF vanuit Australië!

X Lotte

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gon:
    4 maart 2019
    Mooi verhaal weer, het borrelt en bruist in jouw studentenleven, ontelbare indrukken waar je volop van geniet en leuk, dat wij daar deelgenoot van mogen zijn. Het is bij jou in Australië één groot feest, dat is goed te zien op de foto's. Joh, dat carnaval bij ons komt elk jaar terug....
    Heb het fijn, maar toch wel een beetje op jezelf blijven letten hoor (qua gezondheid vóóral). Benieuwd naar het vervolg, blijf genieten....
    Liefs, Rien & Gon
  2. Trudi van der:
    4 maart 2019
    Hey Lotte.... wat een verhaal weer, ik krijg het gevoel dat het leven daar een en al feest is! Niks college of stage .. gewoon erop uit en feesten en heel veel vrienden maken. Maar als ik je foto's bekijk zie ik ook wel de prachtige omgeving waar je je in bevind. Heerlijk dat je er zo van kan genieten meis. En carnaval gemist??? ik geloof er niets van volgens mij is je familie gewoon jaloers op jou. Maar zoals Gon al schreef.. let goed op je zelf hoor.... Ja deze 2 oude tantes mogen dat best tegen jou zeggen! dag lieverd geniet er maar lekker van liefs Trudi!
  3. Nicole:
    5 maart 2019
    Weer een hoop meegemaakt! En ja als je zo een avond thuis zit met een mooi boek van thuis snap ik dat je carnaval mist....maar volgens mij haal je het op andere dagen wel weer goed in! Weer een mooie week gewenst💕
    Liefs Nicole
  4. Esther:
    Heel erg leuk Lotte! X Esther
  5. Vroompjes:
    5 maart 2019
    Hoi lotte wat weer een te gek verhaal, we he ben je wel gemist met carnaval de stuiterbal was er niet bij. Ik hoop dat het goed met je gaat , maar daar heb ik geen twijfels over. Groetjes garrie
  6. Jo:
    7 maart 2019
    geniet!!!! X
  7. Nina:
    10 maart 2019
    Wat heerlijk! Die onverwachte en mooie momenten ! En heel af en toe thuis missen hoort er ook bij. Ik besefte dan altijd hoe fijn het was om thuis allemaal lieve mensen om je heen hebben. Geniet ervan daar. Kusjes Nina
  8. Marijn:
    15 maart 2019
    Toppertje! Allemaal echt super leuk om te lezen. Fijn dat het zo goed met je gaat xxxxxxx