Australië- Sydney & Blue Mountains

9 mei 2019 - Sydney, Australië

Donderdag kwamen mijn ouders in Sydney aan. Na 5 weken reizen zouden ze in Brisbane zijn. Daar ging ik natuurlijk niet op wachten, dus vloog ik donderdag naar Sydney. Ik haalde mijn ouders op bij de internationale luchthaven. Het was erg leuk om ze weer te zien. s`Avonds gingen we uiteten en praatten we bij over de afgelopen maanden.

Herenigd met pa & ma in SydneyHerenigd met pa en ma in Sydney

Om 10:30 uur schrokken we vanochtend plotsklaps alledrie wakker. Om 10:00 uur stond eigenlijk onze fietstocht gepland. Verslapen ondanks dat we de wekker hadden gezet! Dat (wekker uitgezet en weer ingeslapen) gebeurt ons nooit. We probeerden de verloren tijd weer enigszins in te halen. Maar dat lukte van geen kant. De bus vertrok net voor onze neus en we misten ook nog eens de ferry. Maar ‘no worries’.  Dat lijkt in Australië een sympathiek levensmotto, dat je vaak hoort. Je kunt haast niet anders dan ze aardig vinden, die onbezorgd, zongebruinde Aussies vol levensvreugde.

In de middag namen we de ferry naar Manly. Onderweg genoten we van een panoramisch uitzicht op het Opera gebouw, de Harbour bridge en de skyline van de stad.

Opera house SydneySydney

Na een half uur kwamen we aan in Manly, een laidback buitenwijk met een relaxed surfstrand omringd door indrukwekkende natuur. Het ligt slechts 7 mijl van Sydney, maar wel duizend mijl van alle zorgen verwijderd. Wij fietsten over de promenade langs het strand met iedere keer weer een geweldig uitzicht.

Fietstocht SydneyFietstocht in SydneyWie springt het hoogst?!

Op het eind van de dag namen we de veerboot terug en hebben we in de haven gegeten.

Operah houseOpera House

In de avond hebben we de Rocks bezocht. Het historisch hart van de stad. Zijn naam dankt the Rocks aan de eerste veroordeelden die in 1788 op het rotsige schiereiland hun hutten bouwden.

Sydney wordt door veel wereldreizigers als een van de mooiste metropolen ter wereld gezien. En die mening kunnen wij wel enigszins delen. Zoveel stranden en parken en het hele jaar een zonnig en warm klimaat.  Vrije tijd is hier geen vies woord. Australiërs zijn ongelooflijk geïnteresseerd. Als je even nadenkt, word je al meteen gevraagd of ze je ergens mee kunnen helpen.

Morgen worden we om 6 uur opgehaald. Hopelijk verslapen we ons niet.  Maar: No worries. Het Komt goed. Dit keer hebben we drie wekkers gezet.

Vanmorgen gelukkig niet verslapen. Vandaag bezochten we met een klein internationaal gezelschap van 8 personen de Blue Mountains, een 1200 meter hoog overwegend dicht bebost en ruig plateau. Deze bergketen wordt gekenmerkt door steile rotsen, indrukwekkende watervallen, canyons en adembenemende uitkijkpunten.

Blue mountainsBlue mountainsBlue mountains

Wie na aankomst in Sydney een rustige rit door savannelandschap met kudden kangaroes verwacht, wordt snel uit die droom geholpen. Op weg naar de Blue Mountains hebben we gelukkig kennis gemaakt met het Australische Wildlife en hebben we het Australisch knuffeldier zien rondspringen.

KoalaHoi

We sloten Sydney af met een diner met zicht op het opera house, een geweldige locatie.

Uiteten #operah houseUiteten #operah house

Ik vond het erg leuk om mijn ouders weer te zien. Morgenvroeg vlieg ik terug naar Brisbane en zullen zei hun trip vervolgen. 29 Mei zie ik mijn ouders weer en gaan we nog 1,5 week samenreizen.

Vond je dit ook zo een leuk verhaal? Stiekem heb ik hem niet helemaal zelf geschreven: ronenmodewereldrond.reislogger.nl

1. Monique en Ron:
    28 mei 2019
    Wij verheugen ons ook om donderdag met jou de whitesunday eilanden te bezoeken. Tot morgen op het vliegveld. We hopen op tijd te zijn.
  2. Trudi van der:
    28 mei 2019
    hahaha ja sommige stukken kwam mij bekend voor, maar wat maakt dat uit je gaat het wiel ook niet voor de tweede keer uitvinden ...toch? Ja dat verslapen vond ik toch wel wat had ik niet echt verwacht, alhoewel? hahaha Maar op onze kalender is het nog 1 nachtje slapen Lotte dan mag je verder met pap en mam in de camper! Geniet ervan en veel plezier! liefs Trudi