Australië- Mijn eerste congres!

23 mei 2019 - Brisbane, Australië

Het immunologie congres in Brisbane wordt onder andere georganiseerd door mijn supervisor. Uiteraard mochten zijn studenten mee. Op 23, 24 en 25 Mei was het tijd voor mijn eerste congres. Onderzoekers vanuit de hele wereld komen hier bij elkaar om informatie uit te wisselen en contacten te leggen. Nadat ik mij geregistreerd had begon het openingswoord waar ook de minister bij aanwezig was. Het waren drie dagen waar ik interressante presentaties kon bijwonen. Toch was het soms lastig om mijn aandacht erbij te houden en alles te kunnen volgen.

Bij de markt kon ik mijn aandacht er een stuk beter bij houden. Hier kon je met verschillende onderzoekers praten. Ik leerde al snel mensen kennen die samenwerkte met bedrijven in Nederland. Aangezien ik volgend jaar een stage in Nederland moet lopen kwam dit goed uit. Al snel had ik een aantal namen en email adressen, die ik kan benaderen voor mijn volgende stage.

Aan eten en drinken kwam ook niemand tekort tijdens deze conferentie. Na de tweede dag op vrijdag zijn we met het hele lab gaan uiteten.

Het waren 3 leuke en interessante dagen waarin ik een stuk wijzer ben geworden. Ik vond het erg leuk om een keer een congres mee te maken en te weten hoe het eraan toe gaat.

CongresCongres

P.S.

Eerste afbeelding: Mijn supervisor is de tweede van rechts.

Tweede afbeelding: Ik rechts gevold door Katie, die mij veel helpt tijdens mijn stage.

1. Trudi van der:
    28 mei 2019
    Ooo wat leuk weer eens wat uit het werkveld! Nou op deze manier komt ook netwerken goed van pas! Bijzonder zal het geweest zijn om een congres bij te wonen en dan nog 3 dagen. Leuk meis! Met een stage plek in Nederland zal het op deze manier ook wel goed komen. Liefs Trudi
  2. Jo:
    29 mei 2019