Australië- Het diamanten Whitsunday Island

2 juni 2019 - Whitsunday Island, Australië

Van Brisbane vloog ik naar Proserpine AirPort waar mijn ouders mij al stonden op te wachten. Met onze mega camper reden we naar onze nieuwe camping. S’avonds kletsten we bij terwijl we iets te veel TimTams (Australische koekjes) aten.

S”ochtends reden we naar Arlie Beach. We zwommen in het zwembad en verkenden de zonnige havenstad.

Arlie BeachArlie Beach

Vanmiddag vertrokken wij met een gezelschap van 7 toeristen in de catamaran blue (zeilboot) naar de Whitsunday. Een oneven aantal, wat betekende een eigen cabine voor mij. Tijdens het welkomsdrankje zat er meteen een goede sfeer in de groep.

Op de boot #whitsundayMijn eigen slaap cabineWelkom op de blue catamaran

Er was alleen een probleem. Onze Australische Ellie was haar diamanten ring hier jaren geleden verloren. De groepsmissie was al snel bekend, de ring vinden want dan zou haar vriend Paul haar ten huwelijk vragen.

De eerste dag genoten we vooral van het varen. S’avonds kregen we een heerlijke maaltijd, op deze zeilboot was er aan goed eten geen gebrek.

Blue catamaranBlue catamaran #zeilenBlue Catamaran

S’ochtends na het ontbijt vertrokken we naar het Whitsunday Island.

OntbijtjeOnze route Whitsunday Island

Het was vandaag een bewolkte dag. Ondanks dat was dit eiland met zijn witte zand en lichtblauwe zee prachtig.

WhitsundayWhitsundayWhitsundayWhitsunday

Toen we een donut kregen waren wij niet de enige die daar zin in hadden..

Aanval #whitsunday

Tijdens de namiddag stond er een snorkel tour op  het programma. De onderwaterwereld vind ik erg fascinerend. Op sommige stukken was het koraal maar 1 meter onder mij. Terug op de boot overhandigde ik Paul mijn eigen diamanten ring die ik tussen het koraal “gevonden” had.

Snorkelen

Op de zeilboot namen we een warme douche en warmde we op met een kop koffie. Toen we s’avonds aandachtig naar de grappige verhalen van Paul luisterden schreeuwde Pa ineens: 2 haaien! In plaats van haaien was heel onze boot omringd met dolfijnen. Ze sprongen en zwommen erg hard langs de zeilboot jagend op de vissen die op het licht van onze boot afkwamen.

S”ochtends maakten wij nog een snorkel tour. Toen ik terug de boot opkwam zat Paul op zijn knieën. We wisten niet wat we zagen en begonnen al te klappen. Maar helaas, Paul kwam gewoon niet meer overeind en moest geholpen worden.

Aussie Paullie

We hadden inmiddels een hechten groep. Helaas was er een einde gekomen aan het harde lachen, zingen en genieten op de boot.

Op naar Cape Hillsborough waar ik s’ochtends in het pikkedonker wakker werd gemaakt. ‘Lotte, we gaan kangaroes spotten die sochtends drinken op het strand.’ En natuurlijk waren wij de enige die in het pikkedonker op het strand zaten. Gelukkig kwamen de kangaroes en was het vroege opstaan niet voor niets.

HillsboroughHillsboroughHillsborough

Bye Mate.

1. Dick:
    2 juni 2019
    Het zijn weer mooie verhalen en foto's ik geniet ervan.
  2. Trudi van der:
    2 juni 2019
    Hey lotte je pa is dat in zijn verhaal vergeten te vermelden.... dat hij dolfijnen aan ziet voor haaien....hahaha. Het ziet er allemaal weer prachtig uit! wat een verwennerij voor ons al die foto's. Heerlijk dat is dubbel genieten! Geniet maar lekker van het samen zijn . liefs Trudi
  3. Monique en Ron:
    2 juni 2019
    Dit klinkt mij bekend in de oren. Hopelijk geniet je deze week nog van veel dingen. Dan doen wij dat ook. Op naar Fraser Island.
  4. Esther:
    4 juni 2019