Australië- Aussie Day & 3 dagen Noosa

2 februari 2019 - Noosa Heads, Australië

Op 26 Januari is het Australia day waarop gevierd wordt dat in 1788 de eerste vloot Sydney bereikte. Samen met Jip ging ik naar het 'festival under the Bridge'. Er was hier live muziek en er waren allemaal eet kraampjes. s`Avonds gingen we naar 'the southbank' waar een vuurwerkshow vanuit het water te zien was (zie filmpjes).

Maandag ochtend pakte ik de eerste trein naar Noosa. Eenmaal in Noosa aangekomen besloot ik een wandeling te maken door het nationale park. Samen met 3 Duitse jongens die hier al maanden rondtrekken met een camper maakte ik een wandeling door het regenwoud.

National Park

In het hostel waar ik verbleef was er een gezellige sfeer. Met muziek, hangmatten en een zwembad kon ik het wel een jeugdparadijsje noemen. s`Avonds besloot ik met mijn kamergenoten naar de club te gaan die op het terrein lag. Hier ging het contact leggen snel, voor ik het doorhad had ik het halve hostel gesproken. Het was al snel een chaos, er barstte een groot feest los met mensen die ik maar net kende. Ik was de laatste die s`nachts de kamer betrad en ook de eerste die hem s`ochtends weer verliet. Ik ging naar het strand om te surfen.

Surfen Noosa

In de zee was het er al snel een erg gezellig  sfeer. In de zee was er een groep surfers die overal ter wereld vandaan kwamen (waaronder 4 Nederlandse studenten). Ook een oud surfleraar had zich verplaats naar de zee om ons tips te geven. Daar zaten we dan met zijn allen te wachten op de perfecte golf. Als die er was gingen we, allemaal samen. Met het geschreeuw van de surfleraar op de achtergrond: 'peddle, peddle, peddle, GO, GO GO!'

S`avonds at ik op het strand tijdens de zonsondergang. De zee zat vol met vaders die hun 4 jarige kinderen surfles gaven. Het was een leuk gezicht, al die kleintjes op een surfplank.

De zon was onder en dat betekent dat het weer tijd was voor een feestje. Deze avond was het ladies night. Gratis drank voor de vrouwen, ook voor de mannen mits ze een jurk zouden dragen. Met verschillende opdrachten konden de mannen 100$ winnen, waardoor er erg grappige taferelen ontstonden.

Ladies night Noosa

Woensdag ochtend zat ik samen met met mijn kamer genootjes tussen de rotsen op het strand. Met surfplanken, muziek, een voetbal, eten en drinken kregen wij de ochtend wel om.

S'middags bracht een wandeling langs de zee en tussen de natuur ons naar verschillende fairy pools.

Noosa, dolfijn gespotNoosa

Het was mede door de 33 graden een pittige wandeling, maar het resultaat mocht er zijn. In de fairy pools koelden we af voor we aan de terugweg begonnen.

Fairy pool Noosa HeadsFairy pool Noosa Heads

In het hostel kookten we met zijn allen een maaltijd. Hierna werd ik opgehaald door de Nederlandse studenten die toevallig ook naar Brisbane gingen. Ik ruilde de 3,5 uur durende trein rit graag in om gezellig mee te rijden in de auto. Na slecht 1,5 uur werd ik voor de deur in Brisbane afgezet.

Noosa is een prachtige plek met witte stranden en helder zeewater.

Ik ga zeker nog een keer terug.

Groetjessssssssssss,

Lottie (zo word ik hier genoemd, Lotte is echt te ingewikkeld :P)

Noosa

1. Trudi van der:
    2 februari 2019
    Hey Lottie, tjonge wat een verhaal weer. Het is een groot feestpartij daar bij jou! En ik maar denken dat je stage ging lopen. Wat een prachtige foto's en leuke filmpjes plaats je dit is voor ons dubbel genieten. Je vrienden kring word wel enorm groot op deze manier. Heerlijk lieverd dat je er zo van geniet en alles onderneemt! Op naar je volgende verhaal! Liefs en een dikke kus Trudi
  2. Dick:
    2 februari 2019
    Ik word een klein beetje jaloers op je, wat een mooie omgeving, het lijkt wel vakantie,maar geniet er nog van zolang het nog gaat.
  3. Riny van den hurk:
    2 februari 2019
    Dat is prettig stage lopen,maar geniet van de mooie natuur en het klimaat!!!
  4. Vroompjes:
    2 februari 2019
    Geniet van alles wat je beleeft!!
  5. Patrick Hochstenbach:
    2 februari 2019
    Lottie enjoy your stay, and remember, hang loose, & no worries!!
  6. Vroompjes:
    2 februari 2019
    Lotte ik ben super jaloers toen ik nog jong was had ik dit ook moeten doen.
    Ik hoop dat alles goed met je gaat, maar aan de verhalen en fotos wat ik zie is dat zo te zien het geval.
    Grtjes garrie
  7. Marlie:
    Hallo Lottie,
    Nou meisje wat een geweldige verhalen om te lezen. Geweldig voor je dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Mooi om ook weer zoveel nieuwe mensen te mogen ontmoeten.
    Wij Wensen je vanaf hier uit een regenachtig Maastricht nog heel veel plezier😃
    Groetjes Marlie en Willy
  8. Esther:
    Leukkk Lottie!!
  9. Naud:
    3 februari 2019
    Het was toch voor studie. Zoveel feestjes. Nee geniet van de ervaringen die je daar op doet.
  10. Gon:
    4 februari 2019
    Lotte wat een belevenissen.
    Is je stage al begonnen?
    "Lottie" is dat soms synoniem voor feestbeest?
    Kom je nog wel aan slapen toe??
    Leuk hoor, geniet er lekker van en wij genieten mee.....
    Benieuwd naar het vervolg!
    Liefs, Rien & Gon
  11. Nicole:
    13 februari 2019
    Wauw Lotte, wat gaaf allemaal. Wij (wat ik in de reacties lees) maar denken dat je stage is begonnen. Maar deze mooie herinneringen pakken ze je niet meer af. Geniet er maar van
  12. Jo en jeannette:
    17 maart 2019
    Hij lottie leuke verhalen
    Zitten hier in de kou en regen
    En jij maar genieten.
    Gelijk heb je neem het er van
    Heb je mij al een oude seizoenkaart geregeld uit Australië ?
    In Brisbane woont nog verre familie
    Habets 2 achter neven van je vader
    Een schijnt geoloog te zijn
    Jeannette vraagt om je ons wat zon kunt sturen ?
    Porto kosten voor jou

Als we de foto s zien vraagt Jeannette zich af of jij nog wel naar huis komt ???